Social Media Marketing este un fenomen rezultat din cauza popularitatii excesive a retelelor de socializare. Acestea sunt atat de multe incat nu ti-ar ajunge degete pe maini ca sa le numeri. Dar fiecare regiune acorda popularitate anumitor retele. In spatiul romanesc si in din Republica Moldova, fara indoiala cea mai populara retea este facebook.

Facebook nu este doar un loc unde oamenii comunica ci si un spatiu fantastic de promovare a afacerii tale. Poate iti place aceasta reatea si petreci mult timp frunzarind postarile de pe wall sau poate esti ostil fata de retele de socializare. Un lucru insa ramane cert, afacerea ta trebuie sa aiba o vizibilitate pe facebook, daca chiar vrei sa o cresti si sa o dezvolti.

In decembrie 2015 utilizatorii facebook au atins cifra de 8mln 300 mii de utilizatori in Romania (sursa :http://www.facebrands.ro/demografice.html). Este un numar impresionant, desi rata de penetrare este de 41,25% din populatie. Ceea ce inseamna ca este inca in plina dezvoltare. Toti acesti utilizatori sunt CONSUMATORI de produse si servicii, daca afacerea ta poate fi cunoscuta unui numa restrans de clienti care trec zi de zi prin fata magazinului sau biroului tau, imagineaza-ti cum ar creste numarul de clienti daca iti vei prezenta corect si sistematic conceptul de business, produsele si serviciile pe aceasta retea imensa.

Am 11 sfaturi pentru a-ti promova afacerea pe facebook:

  1. Include Facebook-ul ca element central in strategia de social media.
    Conform cercetarilor, proximativ 36% dintre adulti folosesc doar un singur site de social media. Dintre acestia, 83% folosesc Facebook. Deci putem spune ca targetul tau tinta este pe Facebook si daca ar fi sa alegi doar o singura platforma media pe care sa fii activ, atunci incepe cu Facebook.

 

2. Creeaza un cont business pe Facebook si completeaza toate informatiile despre companie, inclusiv site-ul.
Alege o poza pentru cover atragatoare care sa reprezinte compania. La poza de profil poti alege sa pui logo-ul companiei, pentru ca cititorul sa te identifice usor, dar cel mai important, sa se conecteze la profilul tau.

 

    3. Stabilieste o strategie pentru content-ul publicat pe Facebook.
Este bine sa publici lucuri interesante pentru publicul din online atunci cand acesta este online. Programeaza postarile astfel incat sa poti avea expunere cat mai mare, mai ales daca esti un brand international. Stabileste-ti publicul tinta si foloseste un grafic pentru a identifica locatiile in care se afla audienta ta. Poti targeta fan page-urile concurentei sau sa creezi segmente de public personalizat sau asemanator.

 

   4. Publica content care conduce catre un angajament mare.
Asta include imagini, citate, filme, share-uri haioase, content care starneste nostalgie, intrebari, content folositor, tips & tricks sau concursuri. Fiecare dintre cele enumerate mai sus, pot contribui la fidelizarea cititorilor dar si la cresterea numarului de fani.

 

   5.  Intelege durata de viata a unei postari pe Facebook.
Vei avea cel mai mare feedback in mai putin de doua ore de la postare iar majoritatea angajamentului in urmatoarele 5 ore. Intelege ca nu toate postarile au acelasi impact. Pentru a mari sansele unei postari de a fi vazuta de cat mai multi fani, incearca sa eviti orele la care majoritatea posteaza. Iar daca nici acum nu ai avut un impact cu postarea ta, poti incerca sa o repostezi cateva ore mai tarziu pentru a-i mari sansele de interactiune cu fanii.

 

  6.  Creeaza titluri grozave, care sa capteze atentia.
Asta este o conditie general valabila pentru toate retelele sociale. Cu toate astea, nu forta nota cu titluri de can-can.

 

  7.  Profita de reclamele Facebook.
Publicul dar si interactiunea cu fanii, in mod organic, este un lucru grozav, insa nu uita si de reclame. Nu costa mult si pot fi targetate foarte bine. Nu incerca sa promovezi o singura postare – incearca sa promovezi pagina cu totul pentru a obtine cel mai bun ROI. Tinteste catre utilizatorii de dispozitive mobile pentru a ajunge la cat mai multe persoane.

 

  8.  Foloseste Facebook-ul pentru a colecta lead-uri.
Incearca sa colectezi cat mai multe lead-uri si sa-ti construiesti palnia de vanzari in detrimental vanzarii directe catre audienta. Cand rulezi o reclama, poti colecta adrese de email in loc sa atragi tragic catre o pagina de vanzari. Urmareste rezultatele tot timpul.

 

  9.  Nu-ti promova produsele prin intermediul contentului.
Cei mai multi utilizatori folosesc Facebook-ul din diferite motive. Unii vor sa vada firme si poze in majoritatea timpului, altii vor sa vada articole despre subiectele care ii intereseaza. Asta inseamna ca va trebui sa postezi continut adaptat pentru toate gusturile.

 

10.  Alatura-te grupurilor de pe Facebook.
Este o buna metoda de a continua promovarea produselor sau serviciilor, intr-un mod gratuit. Exista o gramada de grupuri pe diferite teme de interese unde cu siguranta iti vei gasi un loc.

 

11.  Daca nu ai timp si resurse pentru social media marketing iti recomand sa lucrezi cu un profesionist J sau mai bine cu o echipa de profesionisti.

La Fivetn Development vei gasi o divizie de specialist in Social Media Marketing, cu o experienta mare in ceea ce priveste promovarea pe facebook. Aceasta echipa ingenioasa a promovat de la firme cu servicii funerare si pana la patiserii sau saloane de mariaj. Nu exista produs sau serviciu care sa nu poata fi promovat pe facebook, dar fiecare are specificul si publicul sau.

Apeleaza acum ajutorul celei mai bune echipe de Social Media Marketing si incredinteaza misiunea de promovare pe maini sigure.